همراه 16
من اگر ما نشوم، تنهایم... پاتوق دوره 16 دبیرستان احسان
نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 بهمن 1389برچسب:آنتریپی, توسط قلم 16

می خواهم برای شما مفهوم جدیدی را شرح دهم که روزانه با آن ارتباط دارید اما شایدمورد توجه شما نباشد . این مفهوم همانند آنتالپی و آنتروپی در علم شیمی به کار برده می شود اما در جای جای زندگی خود را نشان می دهد .

تعریف آنتریپی : میزان تمایل مواد به متفاوت بودن ،دلیل بسیاری از واکنش های شیمیایی از انگیزه ی متفاوت بودن نشئت می گیرد برای همین در بعضی موارد می بینیم دو ملوکول بی ربط به هم ، با هم واکنش می دهند . 

حالا برای اینکه درس برای شما جا بیفتد چند تا مثال رو با هم مرور می کنیم :

اولین و روشن ترین مثال همین مدرسه ی خودمون که در روزی که همه جا تعطیل است ، ما باید بریم مدرسه و درس بخونیم . 

اگه بخوایم این رفتار رو در دوره بررسی کنیم می تونیم به این مورد اشاره کنیم که همین موذن خودمون از ولایت خودشون اومده به تهران درس بخونه یا نراقی که رتبه یک یه مدرسه پسرونه است یا طالب پور که تو نظام دمکراسی دوره 16 خودشو شاه معرفی می کنه و ... از این جور مثال ها 

آنتریپی با نماد * نشان داده می شود که این گویا ی متفاوت بودن است و داریم :        2 - 1 * = T

به زبان فارسی : مقدار متفاوت بودن پایان منهای مقدار متفاوت بودن آغاز واکنش 

باید بگویم که مقدار آنتریپی دوره 16 مثبت بوده و همه ی واکنش ها خود به خودی است

نگارش در تاريخ پنج شنبه 14 بهمن 1384برچسب:, توسط همراه 16

سلام!

همونطور که تو همنشست قول داده بودیم تغییر و تحول صورت گرفت. از قضای روزگار (!) آدرس وبلاگ ما عوض شد و همنشست به همه ی خوبی ها و بدی هاش به زباله دانی تاریخ رفت. از این به بعد در «همراه 16» به مدیریت جناب آقای همراه 16 (بنده) در خدمت بر و بچس دوره 16 هستیم. مرام و مسلکمون با کلیات قبلی و تغییر جزییات هنوز پا برجاست. یعنی هنوز میگیم: «من اگر ما نشوم، تنهایم ...»

موضوعات وبلاگ رو در 4 دسته بهتون ارائه کردیم:

شنیدنی ها: شامل اخبار دوره و کلاً شنیدنی های اون.

خواندنی ها: یه مشت مطلب هجو و سعی در طنز بودن و -مهم تر از همه- انتقادیه که در همنشست پر بود.

دیدنی ها: عکس ها و خاطرات دوره و دیدنی های اون.

به در بخور: این بخش از همه به درد بخور تره. اینو از اسمش هم میشه فهمید. اینجا یه مشت مطلب مقاله ای در مورد مثلاً مدیریت زمان و روش های درس خوندن و مطالب جدی (جدی! اونم تو وبلاگ دوره 16! یا للعجب) قرار میدیم که اگه استفاده کردید شاید به دردتون بخوره.

 نکته1: لطفاً سعی کنید در مورد پست های مختلف نظرتونو بگین. دلگرمی ما همین نظراس.

نکته2: توی خبرنامه عضو شید تا اگه حوصله نکردید هر روز به اینجا سر بزنید لا اقل وقتی روزی دوبار ایمیلتونو چک میکنین یه خبر از ما بگیرید.

نکته3: صفحه ی اصلی وبلاگ خلوته و فقط 7 مطلب آخرو نشون میده. فکر نکنین مطلب کمه! به موضوعات وبلاگ و گهگاه آرشیوش سر بزنین.

نکته4: اگه میخواین یه مطلبی تو وبلاگ قرار بگیره یا عکسی رو بفرستین یا هر کار دیگه ای که تو نظر دهی نمیشه انجامش داد، میتونین به ایمیل hamrahe16@gmail.com بفرستین.

نکته5: به علت گرفتاری های تحصیلی، خانوادگی، جسمی، سیاسی، اجتماعی و ... نویسندگان وبلاگ، به امید خدا سعی میکنیم هر 5شنبه و جمعه و در تعطیلی ها وبلاگ رو به روز کنیم.

خوب با شعار تغییر وارد شدیم. انشاءالله با همین خط مشی، نوآورانه در خدمتتون خواهیم بود...

صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد